zondag 23 januari 2011

Cork wordt Dublin.....



Mariska en ik waren zò van plan om nichtje Claudia op te gaan zoeken in Cork. Maar de vakanties en examenweken van de universitit van Cork en de universiteit van Delft lopen niet synchroon! Dus als Claudia vrij en tijd heeft, zit Mariska te blokken. En andersom ook. Helaas. Cork gaat dus niet door.
Zelfs de vakanties van de universiteiten en scholen hier in Nederland lopen niet gelijk. Mariska heeft een week eerder krokusvakantie dan de rest van haar vrienden. Onhandig en niet zo leuk voor haar. En de krokusvakantie is de enige vakantie die ze nog krijgt dit schooljaar! Vanaf maart is het alleen nog maar leren, leren, leren! Tot de eerste week van Juli toe!
Vandaar dat we er eind Februari nog even 4 daagjes tussenuit gaan. Naar Dublin dus. Ik had nog een gratis nacht in het hotel tegoed. Dit had ik vorig jaar gewonnen met een prijsvraag, georganiseerd door het hotel, op Facebook. De boeking had nogal wat voeten in de aarde, maar is inmiddels bevestigd. De vliegtickets zijn besteld. Alles is in orde, maar toch heb ik er een raar gevoel bij. Niet dat ik het gevoel heb dat we neerstorten ofzo. :-) Eerder een gevoel dat we er nooit aan zullen komen. Dat er iets tussen komt. Of dat het vliegtuig uberhaupt niet zal vliegen. (sneeuw?) Ik las al iets over cabinepersoneel dat steeds aan het staken is bij Aer Lingus.... Gewoon een raar gevoel....We zullen wel zien.
In ieder geval zei Mariska al dat ze nu met hele andere ogen het vliegtuig en de vlucht zal bekijken. Ze heeft inmiddels al heel wat geleerd over vleugels en kleppen, dus voor haar is het reuze interessant nu. :-)

Bovenstaande scrap heb ik voor een wedstrijdje op SBF gemaakt. Je 'kreeg' 500.000 dollar om te spenderen aan een huis van je dromen in een ander land dan het land waar je woonde. En dit huis leek me wel wat. Ik zou zelfs nog 15.000 eurootjes overhouden voor de inrichting. Uitzicht over zee, mooie omgeving, stuk land eromheen voor'n kippenhok, hmmm. Ik zou de gevels lichtgeel schilderen. En rondom hang ik dan bloeiende hangmanden op! Dromen mag! Toch?? Jawellll

Geen opmerkingen: