maandag 21 februari 2011

Bijna weggies.....


(opdracht: visual poetry)

Wat een mooie zonovergoten dag is het vandaag! De wereld toont gelijk heel anders.
T'is een laatste-klusjes-doen-dag voor me. Nog even de vogelkooi en de kattenbakken schoongemaakt, stofgezogen, was gedraaid, planten bewaterd... Ook nog naar de pedicure geweest. Mijn zorgvuldig opgebouwd eelt is weer foetsie en mijn nageltjes lijken weer op schattige schelpjes. Ik loop weer op wolkjes! Komt goed uit want morgen om deze tijd lopen Mariska en ik alweer in Dublin rond te stappen! Hè, leuk! Ik heb er zo'n zin in! T'is alweer een half jaar geleden dat ik er voor het laatst was, dus het werd wel weer eens tijd. Als het goed is komt Sean, de Noord-Ier, ook nog een avondje langs. Gezellig! Mijn oren zullen naderhand wel weer klapperen. Klets, klets, babbel, babbel.
Maar goed, t'is maar 4 daagjes Dublin. Voor ik het weet ben ik alweer terug. Intussen moet Jan zichzelf in leven proberen te houden. Hij hoeft alleen maar de diepvriesmaaltijden op te piepen in de magnetron. (Moet wel een briefje neerhangen hoe de magnetron werkt). Ook de poezen en de vogels moeten eten hebben. Ik zal hem nog maar eens extra op zijn hart drukken dat de vogeltjes ECHT zaad nodig hebben. De eerste keer dat Mariska en ik weg waren, kregen de arme zieltjes geen zaad van hem. Ze hadden zijns inziens nog zat! Dat het alleen maar velletjes waren viel hem niet op. De beestjes waren uitgehongerd! Ik heb nog nooit zulke blije gevederde vriendjes gezien toen ik weer terug was. Ze vielen echt op het eten aan! Maar goed, ik wil niet dat dat nog eens gebeurd, dus ik hang maar weer ergens een briefje neer! :-)

Aha, t'is tijd voor een bakkie thee. En voor het inpakken van mijn koffer!
Gegroet!

Geen opmerkingen: