zondag 22 januari 2012

Housewarmingparty en beddengesjouw....


Spicy Party Noten

We hebben het weer gered: een rit van Zoetermeer naar Montfoort en weer terug in onze Opel met de rare gebreken! De koppeling blijft hangen als je hem te diep intrapt, de grote lichten gaan zomaar spontaan aan ook al kom je niet aan de schakelaar, en nu hoor ik ook nog rechtsvoorin een geflutter en een gesputter. Net of er water ergens spettert. Ach, kan vast geen kwaad allemaal. Zolang het maar niet lekkende remvloeistof is!
We maakten de rit naar Montfoort voor de housewarmingsparty van neef Johan en zijn zwangere Kasia. Wat een leuk huis hebben ze! Een prachtige badkamer met een inloopdouche, een slaapkamer met jawel!, een walk-in closet! Om van te kwijlen! De babykamer is nog niet af, daar moet nog het een en ander aan gebeuren. Maar ze hebben nog 4 maanden de tijd dus dat gaat wel lukken. Aan de deurklink hadden ze strategisch een blauw lintje gehangen. Was mij niet eens opgevallen, maar later bleek dus dat er een jongetje op komst is! Leuk! :-) Kunnen we eindelijk ons kadootje uit New York kwijt!
Ze hadden iets lekkers op tafel staan: pittige pecannootjes met chocoladestukjes en cranberries. Ik was er helemaal weg van. Ik heb net al een soortgelijk receptje op het internet opgezocht. Dat ga ik dus zeker ook zelf eens maken! De link staat onder het plaatje!

Net zijn de heren bezig geweest met het naar beneden krijgen van het spiraal van het oude tweepersoonsbed dat nog steeds rechtop in de slaapkamer stond. Die moet nu naar de schuur. Maar wat de heren ook probeerden....het lukte ze weer niet! Centimetertje er weer bij......Pfffff. Maar wat naar boven is gegaan moet toch zeker ook weer naar benee kunnen??? Toen hebben Mariska en ik ze weggestuurd en ze naar de woonkamer verbannen met de deur dicht. Geen pottenkijkers graag als wij dames aan het werk zijn! En het was ook tillen, schuiven, kantelen tot we een ons wogen... We hadden gewoon de ruimte van de computerkamer nodig om de draai te maken. Maar ja, achter de deur staan een zooi dozen met ja, weet ik wat, erin. En voor die dozen staan weer dozen en losse stapeltjes met ja, weet ik watvoor rotzooi nog meer! Dus Mariska heeft dat allemaal staan te verschuiven onder luid gekreun en gezucht en gehoest. Ut kind heeft bekant stoflongen opgelopen daar! Ik ben er, denk ik, al in geen 7 jaar geweest met de stofzuiger. Kan ook niet, hoor. Gewoon geen plek. :-/
Maar goed, op die manier ging het wel de goeie kant op. Hij moest alleen kompleet gedraaid worden. Dus weer omhoog, inmiddels wel met hulp van de mannen, en weer terug naar de slaapkamer. Draaien en weer terug de trap af. En he, he, ut ding is beneden! Nu staat ie nog in de woonkamer. Weer een klein stukje verder richting de schuur!! Ik denk dat Jan intussen zijn dozen en stapeltjes weer aan het stapelen is. Ik ga hem maar even een stofdoek in zijn handen drukken!

Geen opmerkingen: