woensdag 11 januari 2012

Operatie videokaart....



Oh, oh, wat ben ik weer technisch bezig geweest! In augustus kreeg ik problemen met de originele videokaart. Hartstikke kapot, geen beeld meer! Alex had toen nog een oude liggen (videokaart1) en die heeft Jan er toen ingezet. Ik had weer beeld! Alleen werkte Google Streetview niet meer en dat miste ik wel. Alex had nog een andere liggen (videokaart2) en die werd er ingezet. Toen heb ik al meegekeken over hoe dat nou moest: Alle kabels loskoppelen, twee zwarte schroefjes aan de achterkant losmaken, de zijplaat eruit schuiven, alle stof wegblazen ;-), het zwarte houdertje van de videokaart omhoogwippen, kijken of ie niet vastgeschroefd zit, de hele videokaart eruit trekken (met beleid, ja, ja, Jan!), de nieuwe videokaart erinklikken, (let op de inkepinkjes), zwarte houdertje er weer op, (let op de inkeping in de achterkant) en de hele boel weer in elkaar zetten en alle kabels weer aansluiten... Streetview deed het alleen NOG niet! Aj. Dat bleek dus alleen een kwestie van Explorer 8 installeren te zijn. Probleem opgelost! Alleen wat bleek nou achteraf? Videokaart 2 bleek soms op tilt te springen. Het beeld bevroor. Dan zat ik helemaal vast en deed niks het meer. Alleen de computer uit- en weer aanzetten hielp dan nog. Ook daar wen je uiteindelijk best aan, maar toch.... Vanavond nam Alex videokaart1 weer mee en die heb ik net ZELF in de computer gezet! Wel onder het strenge toeziende oog van Jan, maar dat geeft niet! Hij is altijd nogal bang dat ik het hele spul laat vallen. En geef hem eens ongelijk! Het zou niet de eerste keer zijn. :-) Hij heeft wel een punt en dat weet ik best! Ik ken mezelf wel, hoor! :-P
Maar goed, het is altijd weer spannend om de computer na zoiets weer aan te zetten. Zou hij het doen of zou hij het niet doen? Zou ik hem nu helemaal gemold hebben?? Maar eureka...hij doet het weer uitstekend!
Bravo, Ineke! (Ben toch wel een beetje trots op mezelf!)

Geen opmerkingen: