dinsdag 27 maart 2012

Even tussendoor....


credits:
template....Noreimereason
kit....BlackBlue by Paprika
wordart...Hilleke

Nichtje Laura, middelste op de scrap, maakt hele mooie kunstige taarten. Taarten voor allerlei doeleinden en ook voor allerlei opdrachten. Een vriendin van haar werkt (ik denk als au-pair) bij een familie in Wenen. En toevallig is er daar een kind jarig. Of ze zou willen komen om daar ter plekke een Disney taart te komen maken.... Uh, jaaa, dat leek haar wel wat! Wie wil dat nou niet?? Dus vandaag vliegt ze naar Wenen en blijft gezellig een weekje bij haar vriendin. Twee vliegen in één klap! Leuk, hoor! :-)

Afgelopen zaterdag hadden we een optreden met het koor in Zoeterwoude. Ach, wat zal ik daar eens over zeggen. Het ging niet lekker! Het ging hier en daar vooral prut! :-) Het was dan ook een totaal inspiratieloze middag. Voor iedereen, leek wel. Het koor leek geen zin te hebben (ik niet in ieder geval, dat klopt!), de dirigent ook niet echt... en ook van de bewoners had ik het idee dat ze liever met dat mooie weer in de tuin wilden zitten. Terwijl het normaal daar erg prettig zingen en vertoeven is. Raar, hoor! Het was gewoon een zware bevalling en ik was blij dat het achter de rug was. :-) Het zal wel een samenloop van allerlei dingen zijn geweest. Volgende keer beter, hoop ik!

Wat een fijn en handig ding is mijn Ipadje! Ik ben er zo blij mee! Ik heb al heel wat apps geinstalleerd, heb iCloud geactiveerd en leer er al aardig mee om te gaan. Aan het begin was het wel even zoeken waar alles zat. Alex heeft er ook al aardig wat 'spul' opgezet. Ook wat spelletjes die Mariska leuk blijkt te vinden. Hij gaat 1 mei lekker mee naar Dublin. Zijn we niet meer afhankelijk van de twee computers in de hotelhal om het thuisfront op de hoogte te kunnen houden van ons reilen en zeilen daar. Nog maar 5 weken..... :-)

Maar voor die tijd is daar nog de jaarlijkse paasbrunch! Ben al druk bezig met het verzamelen van receptjes, met boodschappen lijstjes maken, met de uitnodigingen.
En verder liggen er nog diverse optredens, heel veel verjaardagen EN nog een ouderdag in Leiden in het verschiet! Dan kunnen we eens kijken wat Mariska daar allemaal uitspookt!

2 opmerkingen:

Suzanne zei

ok Ineke, my dear, tell me what I have to do about this icloud thingy!!! I keep getting emails telling me to step over to it asap as my me account will disappear shortly but I have no idea how to do it!!! xxxxxxxxxxxx

Ineke zei

Je zult eerst een account aan moeten maken op iCloud.
Daarna kun je op ICloud mappen maken voor je foto's. Daarna je foto's ernaar uploaden. Via de app op je iphone/Ipad kun je dan de foto's op je Iphone/Ipad laden. Daar gebruik IK het in ieder geval voor. Wat doe jij met dat 'Me' account dan?