zaterdag 17 maart 2012

Happy St. Patrick's Day!


credits hier

T'is vandaag St. Patrick's Day! De ieren vieren feest! De wereld kleurt vandaag weer groen! Nu zal dat in Nederland wel meevallen, maar toch. Ook hier wordt op verschillende plekken St. Patrick gevierd. Ik zag toevallig dat dat ook het geval is in Den Haag. Dus daar ga ik dalijk maar eens even buurten. Er is een markt, optredens van bandjes en van dansgroepen. Altijd wel weer even leuk! Maar ik wil vantevoren eerst nog even winkelen.... Tja, als ik er toch ben.... ;-)

Gisteren ben ik even naar de Driesprong geweest. Ik heb weer tig bakken gevuld met mijn lievelingskleur violen: paars met lila. De tuin komt weer helemaal tot leven. Heerlijk! Het kan me niet snel genoeg gaan! De 'Troika' roos die ik vorig jaar besteld had heeft het zo te zien helaas niet gered. Ik geef hem nog even de tijd om tot leven te komen maar zo niet.... dan moet hij vervangen worden. Ik heb vorige week de nieuwe catalogus ontvangen van de firma 'De Border' en daar heb ik al in zitten neuzen. Ze blijken die roos nu ook op stam te hebben, dus ik denk dat ik die maar eens ga proberen. Ik WIL hem gewoon in mijn tuin hebben! Hij ruikt zo heerlijk! Ik wil ook nog steeds de pioenroos 'Kelway Glorious'. Ook al zo'n lekker geurende plant. Ik zag ook nog een nieuw plantje: 'Omphalodes Verna Starry Eyes'. Da's toch een snoesje van een plantje? Binnenkort maar eens de bestelling plaatsen en deze keer gaan we hem ophalen in Twickel. De kwekerij grenst namelijk aan de tuinen van kasteel Twickel. Dus twee vliegen in een klap! Leuk!
Maar goed, ik ga me maar eens klaarmaken voor vandaag. De ierse spirit lokt me! :-)

Geen opmerkingen: