vrijdag 2 maart 2012

Hatjoeeeee!



Het kon niet uitblijven: ik ben sinds jaren weer snipverkouden! Ik voelde het de laatste dagen al aankomen. Warm, dan weer koud, rauwe keel (zingen bij het koor ging ook niet lekker), stekende hoofdpijn, spierpijn in nek en tussen schouderbladen. De hoofdpijn was nog het ergste. Maar toch bleek hij wel te onderdrukken met paracetamollen. Ik hoopte al niet dat het griep zou worden. Ik heb voor aanstaande zondag het Thais buffet ingepland, dus ziek worden is/was uit den boze! Gelukkig blijft het nu bij een verkoudheid en ik hoop dat ik vandaag de slechtste dag daarvan heb.
Vandaag haal ik de laatste boodschappen: het rundvlees, de kip, en alle groentetjes.
Eigenlijk zou ik ook weer terug moeten naar de Toko. Ik was steranijs vergeten, maar helaas was het uitverkocht. Hoe onhandig!
De planning ligt klaar. Ik begin morgenmiddag al met het een en ander. De recepten komen weer op de keukendeurtjes te hangen. Erg handig! Ik heb Jan alvast verbannen uit de keuken. Als hij gaat ontbijten of lunchen dan haalt hij ALLES uit de kasten en spreidt dat rond zich uit zodat er voor een ander geen plek meer is. En hij neemt de tijd! Kan zomaar meer dan een half uur duren! Nee, dat wil ik morgen niet zien! :-)
Oh, ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat smaken! Ik heb nog nooit gekookt met tamarindepasta, kaffir-limoenblaadjes, garnalenpasta, vissaus, massamanpasta....
Op de scrap hierboven staan de gerechten die ik ga maken. Een rundvlees gerecht, een kipgerecht, twee warme groente gerechten en twee salades. Daarbij komt nog thaise rijst. Ik heb ook nog een lekker nagerecht gevonden met verse exotische vruchten, yoghurt en kokos.
Gelukkig heb ik nog wel trek en is mijn smaak niet verdwenen door mijn verkoudheid. Stel je toch voor, zeg! Heb je gekookt en proef je er zelf niks van!
Nu maar hopen dat ik de gasten niet heb aangestoken! Voelen jullie je nog allemaal goed??? Tot zondag! Ik kijk ernaar uit! :-)

Geen opmerkingen: