dinsdag 23 oktober 2018

A Celtic New Sound

Zaterdagavond zaten we weer in het theater. Deze keer zonder lang van te voren al kaartjes te hebben besteld. Daardoor zaten we bijna achterin op het balkon. 
Op het programma stond het 40-jarige jubileum concert van New Sound '78. Het koor ken ik verder niet, had ze nooit gehoord, maar Nel zingt daarbij en had me geattendeerd op het thema van het concert: A Celtic New Sound! 
Er was een harmonie orkest ingehuurd als begeleiding van het koor. Gelukkig niet bij alle nummers, want het koor viel nogal weg zodra de harmonie van zich liet horen. Het klonk een beetje vlak met weinig dynamiek. Maar de nummers waren mooi. Ze hebben zelfs nog in het Gaelic gezongen ook. Poeh, ik doe het ze niet na. Daar zal wel heel wat tijd in gezeten hebben!
De avond werd opgeleukt door een aantal leden van de Irish Dance Academy. Zij lieten de beentjes flink te keer gaan. Ook waren er nog een paar solisten, een violiste en een man die op de Uilleann- en op de gewone Schotse doedelzak speelde.  Al met al  hebben we weer een leuke avond gehad. Voor Ierse muziek kun je ons altijd wakker krijgen! 

Zondag zijn we naar Linschoten geweest voor de housewarming party van nichtje Laura. Zij blijkt aan diamond painting te doen. Had het al voorbij zien komen op het internet. Ziet er mooi uit, ze heeft een paar schilderijen hangen. Maar oh, wat een kleine priegel steentjes! Zou ik daar het geduld voor hebben?? Of zou ik het zooitje na een half uur een zwieper door de kamer geven? Ik weet niet. Misschien dat ik ooit een kleintje bestel via Aliexpress. Een piepkleintje! Hmm. 

Ik heb wel weer de navigatie uit kunnen proberen op de weg heen en terug. Conclusie: Waze werkt prima, maar de stem kraakt. Google Maps werkt top. Here WeGo werkt (nog) niet. Maar waarom nou weer niet? Ik vind dat juist zo'n fijne app.
Zo blijf je toch bezig..... *zucht*

Geen opmerkingen: