donderdag 18 oktober 2018

Over Powerflexxen en Evita

Waarom werkte het nu weer niet: de Google Maps/Waze/HereWeGo apps van de telefoon naar het display in de auto. Ik had netjes iOS 12 geïnstalleerd, had keurig de laatste app versies gedownload. Maar ik kreeg hem niet aan de praat. Niet als de telefoon in de houder op de PowerFlex Bar was aangesloten. Dan zou het via bluetooth moeten werken. Toch??
Gisteren gingen we lunchen bij Karin en René in Montfoort. Ik heb Jan laten rijden. Dan kon ik weer verder aanklooien met de telefoon om het werkend te krijgen. Niet gelukt.
Op de terugweg, na een gezellige en lekkere lunch, bijgepraat te hebben en nichtje Ilena (op wie ze aan het passen waren) weer eens te hebben gezien, heb ik op de terugweg weer zitten aanmodderen.
Thuis heb ik de telefoon via de USB kabel aangesloten en pats....daar waren mijn apps. Alles werkte in ene keer. Nou moe. Wat heeft die Powerflex Bar dan voor zin?? Maar er is maar één USB aansluiting die samenwerkt met het infotainment systeem in de auto. En daar zit altijd een muzieksticky in. De twee USB aansluitingen aan de achterkant zijn alleen voor apparaten op te laden, geloof ik.
Onhandig allemaal. Ik wil EN mijn eigen muziekje EN mijn eigen apps. Tegelijkertijd, por favor!
Wie weet of dat kan?? Is het of/of of kan het ook en/en? Help!!! Ik heb voor de zekerheid maar even een USB splittertje bij Aliexpress besteld. Kan even duren..... Ik hoop dat het ooit gaat lukken.

Evita, the musical. We hadden ons er niet echt een voorstelling van gemaakt, Jan en ik. Gewoon maar de kaartjes besteld. We kenden het verhaal achter Eva Péron niet echt. Ja, de algemene dingen; vrouw van Juan Péron, Argentinië, macht, rijkdom. Maar wat een interessant verhaal. Daar gaan we beiden nog wel even meer over lezen.
De musical zelf was hier en daar een beetje onverstaanbaar. Vooral in de luidskeels gezongen stukken. De wat lieflijker gezongen liedjes kwamen wel heel goed tot zijn recht. Nu zaten we deze keer precies aan de rand van rij E, met de boxen op onze rechter oortjes gericht. Poeh. Dat kwam wel even binnen. Jan had er niet zo'n last van, zijn oren moeten sowieso uitgespoten worden. :-)
We vonden het in ieder geval een heel verrassende musical. Vooral door het verhaal an sich.
Een leuke aftrap van het nieuwe theater seizoen.

Geen opmerkingen: