maandag 15 oktober 2018

Alles groeit en bloeit....

Zaterdag werden we door Mariska en Alex opgehaald om mee te rijden naar Amsterdam voor een etentje bij Alex' vader André en bonusmoeder Cindy. Bij Schiphol heb ik een fantastisch fotomoment gemist. Er kwam precies een giga groot vliegtuig laag over het panoramadak gevlogen. Gaaf gezicht. Jammer, dat mijn telefoon in mijn tas zat. Had een aparte foto geworden. Maar ja. André werkt bij Kwekerij Osdorp. Die verzorgen de grootste dagopvang in Amsterdam voor mensen met een drugs- of alcoholverslaving, met psychische aandoeningen, daklozen etc. Elke dag komen er zo'n 80 a 100 mensen om te helpen in de kassen met het stekken van klimopplantjes, het oogsten van aubergines, paprika's en tomaten en het verpakken ervan. Het geeft ze structuur en ze voelen zich zodoende nuttig.
André heeft ons van alles uitgelegd en het hoe, waarom en waar ter plekke laten zien. Heel interessant om te horen. Ze zijn er goed bezig! Dankbaar werk ook.
En wat een enorme kassen! Het seizoen loopt nu op zijn eind, maar er hingen nog aubergines en allerlei soorten tomaten. 
Het avondeten dat Cindy had gemaakt kwam voornamelijk uit hun eigen tuin. Zo'n landelijke tuin waar de kippetjes vrij rond lopen. Zou ik ook zo graag willen...kippetjes. 
Het is dat er vrij veel vliegjes rondvlogen anders hadden we nog in de tuin kunnen eten ook. Toch niet normaal hoe warm het zaterdag was? 
Het was gezellig en we hebben lekker gegeten. We kregen nog een doos groentetjes mee ook. Daar ga ik dalijk maar eens mee aan de slag. Pompoensoep, Moussaka, Ratatouille en een of andere tomatensoep of chutney. Komt goed! Smul.

Zondag werd een verrassingsmiddagje. We waren thee aan het drinken bij mijn moeder toen mijn zus, Roxanne en haar vriend Dion en de kinderen binnenstapten. Op zich nog niks bijzonders, hoor. Tot Joséphine en Géneviève ineens de aandacht vroegen. Wij dachten allemaal dat ze een dansje gingen doen of een liedje gingen zingen of zo. Maar nee, ze hadden een mededeling: ze krijgen er een broertje of zusje bij! Ohhhh. Leuk nieuws! Mijn zus had toevallig al bijna het kinderbedje de deur uit gedaan. Daar heeft Roxanne maar net op tijd even een stokje voor gestoken. Spannend. We zijn benieuwd wat het gaat worden. De meningen zijn verdeeld.....
Op Facebook hebben ze bovenstaande aankondiging gezet. Ook zo leuk!

Geen opmerkingen: