donderdag 12 november 2009

Kerst in zicht!


credits hier

Hmmmm. Als jullie het hier eens konden ruiken! Ik heb zojuist de ingrediënten voor de Creoolse Cake bij elkaar gegooid en dat staat nu op een vuurtje te sudderen. Echt zo'n kerstluchtje: krenten, rozijnen, pruimen, noten, bigarreaux, sukade ( moest eigenlijk wat anders zijn, maar dat hadden ze nergens), bruine basterdsuiker, kaneel, kruidnagelen, nootmuskaat...gemengd met rum, kersenlikeur, cognac en sherry (ik had geen port.) Dat belooft erg smakelijk te worden. Maar nu las ik net op Suzanne's blog dat zij de cake binnenkort al gaat bakken! Oh jee! Ik voorzie dus problemen! Kijk, ik loop nu een week achter op haar, maar dat maakt niet uit. Da's het probleem niet. Maar als het tijd is om voor mij de cake te gaan bakken, hoe krijg je het dan in godsnaam voor elkaar om hem tot kerst te bewaren??? Dan wil (en ga!) je hem toch proeven?? Of zou er een marsepeinen laag overheen komen? Eentje die hem hermetisch afsluit, zodat je hem niet meer ruikt of ziet! Maar ja, ik WEET dat ie er dan nog is. OF ik moet de afgebakken cake bij iemand stallen die hem toch niet lust. Wie biedt zich aan? ;-)

Vanmorgen op het koor flink geoefend voor de kerstoptredens. Een groot aantal nummers gaat eigenlijk wel van een leien dakje, maar aan sommige nummers moet nog wel even geschaafd worden. FLINK geschaafd!
Marja, een koorlid, heeft bij elk nummer een soort van choreografie verzonnen. Niets sensationeels en dat hoeft ook niet. Een paar verschillende opstellingen doen het al heel goed. Is ook voor het publiek leuker om naar te kijken. Ja, dat wordt wel wat.
Ik denk heel wat beter dan de optredens van vorig jaar. Die vergeten we gewoon. DELETE! :-)

Op de ScrapbookFlair site zijn ze ook al helemaal in de ban van kerst. Er wordt al druk wedstrijden uitgeschreven omtrent kerstthema's. Ik ben zelf ook al aan het scrappen geweest voor kerst. Mijn kerstkaart is al zo'n beetje af. Ik doe lang zoveel niet meer op de SBF site. De meeste wedstrijden zijn al eens eerder voorbij gekomen, dus daar is de lol wel van af. En het feit dat er een tijd geleden wat kritische Australiërs vanaf zijn gegooid helpt ook niet echt mee om mijn interesse weer te wekken. T'is nu allemaal zo zoetsappig, saai en sensatieloos. :-)
Voor de Amerikanen wel zo prettig. Dan raken ze niet zo 'confused'. En DAT maakte het juist zo leuk! ;-/

Geen opmerkingen: