zondag 8 november 2009

Wat zien ik: STOF!


credits hier

Gelukkig is het geen volle maan meer. Het valt me op dat de krant dan, meer dan anders, bol staat van mensen die met elkaar op de vuist gaan. Gewoon een kwestie van het hebben van een 'lunatic'. De lontjes lijken dan nog korter te zijn! :-)
Maar de 'rust' zal deze week weer wederkeren.

T'is niks dat ik die Creoolse Cake van Suzanne ga maken, maar ze zet me wel aan het werk! Nou ja, eigenlijk kan ik haar de schuld niet geven, hè? :-) Maar ik was op zoek naar vanille-extract in mijn voorraadkast. Kom ik toch een hoop troep tegen, zeg! Dus eerst maar weer heel die kast uitgeruimd en schoongemaakt. Alles wat over de datum was (soms wel 2007) weggegooid. Tjonge, dat had ik dus al in geen jaren gedaan. Schaam, schaam. Maar ik moet zeggen: het ruimt wel lekker op.

Ik ben al de hele ochtend bezig met schoonmaken. Ik heb de pietjes van mijn moeder te logeren en die zitten in een ronde kooi met een schuinoplopende bak. En ze schijten dus ook in het rond, hè? Het stelletje viezeriken!
Die kooi wordt veel sneller vuil dan een rechthoekige met een rechte bak. Maar in ieder geval is bij beide kooien vanochtend de werkster geweest en zitten ze er weer schoon en vrolijk bij. T'is een gezellig gekwetter hier.
Verder ben ik op zoek gegaan naar pennen en potloden. Kiwi gooit ze altijd op de grond en gaat er dan mee spelen. Dus moest ik met de plumeau onder alle kasten raggen. En ja hoor: pennen, balletjes, kastanjes, euro, prikkertjes en vooral VEEL stof. Gelijk maar weer stofgezogen...Oh, ik ben zo druk voor de zondag! Ik lijk wel gek! Oeps, misschien ook een lunatic! :-D

Vanmiddag gaan we naar Maarssen. Op babybezoek. Marnix, het babietje van neef Sander en zijn vrouw Nathalie, is alweer een week of 6. Dus het werd wel eens tijd. Gelukkig zit de oude band weer op de auto. De buurman heeft de lekke band weer gemaakt. Er zat een scheur in het rubber van het ventiel. De hele week reed ik met het reservewiel erom, dus zonder reservewiel achterin. Vond ik toch niet zo'n prettig idee. Zeker niet toen ik donderdag naar Schiphol moest. Toen heeft Jan even het reservewiel van de andere Opel achterin gegooid. Volgens hem dezelfde maat....Jaja. :-/ Maar nu is alles gelukkig weer in orde. Dan zit ik toch met een rustiger gevoel in de auto.

Geen opmerkingen: