zondag 22 november 2009

Een drukke zondag...


credits: tubes....Suzi Sgai/ seagulls...Ineke62

Ik heb een druk daggie achter de rug. Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest. Nu kom ik daar nog maar zelden, maar deze keer was het met een reden. Het was de afsluiting van het kerkelijk jaar en op deze zondag werden alle overledenen genoemd en herdacht, waaronder mijn schoonmoeder. Dus de hele familie was present: schoonzus Karin, zwager René, neef Sander met zijn vrouw Nathalie en de kleine Marnix, nichtje Laura, onze eigen Mariska, Jan, ikzelf en tante Netty, de vriendin van mijn schoonmoeder. Ik denk dat er nog veel meer familie van de herdachte overledenen waren want de kerk zat bomvol. Ik vraag me af of dat elke zondag zo is ;-)
De dienst kabbelde lekker voort. Hier en daar gezang ( mij totaal onbekende liederen op 1 na), een beetje gepreek en het plechtig aansteken der kaarsen ter nagedachtenis aan de overledenen. Gaat ineens de mobiel af van de kaarsenaansteker! Lullig!! :-) Ik kon er de lol nog wel van inzien. Maar ik geloof dat hij liever door de grond gezakt zou zijn. Het was trouwens wel een stichtelijk melodietje, dat moet ik hem nageven! Na de dienst hebben we hier thuis met z'n allen koffie gedronken, met cake erbij en boterhammen. Was gezellig! Kleine Marnix lag lief en tevreden te slapen.

Toen de meute weer weg was zijn we bij mijn moeder op bezoek geweest waar mijn zus José, zwager Nico, neef Thierry met vriendin Jessica, nicht Roxanne met kleine nichtje Joséphine waren. Weer een hoop geklets, maar ook weer gezellig. Dus op 1 dag heb ik zowat al mijn familieleden gezien en gesproken!
Vanavond was het weer rustigjes. Net naar 'Boer Zoekt Vrouw' gekeken. Samen met Mariska weer het nodige kommentaar geleverd. Wat een vreemd mens is die Neeltje. Wat een manipulator is dat, zeg! Ik hoop niet dat Wietse haar bij hem laat intrekken.
Laat ie wijs zijn! Maar ja...liefde maakt blind. Kan iemand hem even de ogen openen?!?

Geen opmerkingen: