zaterdag 28 november 2009

Over gangsters en dagjes naar Delft....


credits hier

Wie had ooit gehad dat ik bovenstaande foto van mijn zwager Nico zou kunnen gebruiken voor een scrap? Ik niet! :-) Hij was hier verkleed als gangster. Ik denk voor een feestje, nee, ik HOOP voor een feestje! Normaal loopt hij er zo niet bij namelijk. De foto stond al jaren op mijn computer. En nu opeens werd er een gangster-wedstrijd uitgeschreven op de SBFsite. Leuk! Komt ie eindelijk eens van pas. Zo zie je maar weer: altijd wijs om allerlei foto's op te slaan.
Daarom wil ik alsmaar van iedereen foto's ontvangen. Gewoon voor het geval dat.

Mijn externe schijf was toch 2e paasdag gecrasht? Zomaar ineens. Nu blijkt er via de fabrikant uit toch nog garantie optezitten. Nog maar 1 week! Dus Jan heeft, weer op het nippertje natuurlijk, contact gelegd met de firma. Hij heeft uitgelegd, via een chatsessie ( zijn eerste OOIT!), wat er precies mee aan de hand was. Nu kan hij hem opsturen en als ze hem binnen hebben krijgen we zo een nieuwe! Nou, da's niet gek! Een warme douche voor de firma Iomega!

Mariska is gisteren naar Delft geweest. Er was een meeloopdag, speciaal voor meisjes, bij de faculteit Lucht-en Ruimtevaart Techniek. De open dag van vorige maand heeft ze gemist omdat ze schoolexamen had. Dus ik ben blij dat ze in ieder geval deze dag kon meemaken. En avond, want ze gingen ook nog eten bij een studentenvereniging en ook nog naar een barretje. Leuk, toch? Ze vond het allemaal reuze interessant. Ze heeft een aerodynamisch vliegtuigje moeten maken en won daar nog een prijsje mee ook (een TU vlieger), ze is bij de simulator geweest, in een of andere hangar waar een hele F16 stond en halve vliegtuigvleugels en allerlei onderdelen. Ze heeft gezien hoe ze satellieten aan het bouwen waren. Vond ze prachtig! Er wordt tijdens die studie ook veel stage gelopen en ja, hoor, vaak in het buitenland. Wereldwijd! Dat vond ze ook wel een pluspunt. En in het derde jaar gaan ze ook een paraboolvlucht maken. Leek mij doodeng, maar zij vindt dat 'cool'.
Als ze op dit moment zou moeten kiezen tussen Natuur- en Sterrenkunde in Leiden en L&R in Delft dan wordt het toch Delft. Je doet meer, meer actie, meer handwerk en op dit moment is het dat wat haar meer aanspreekt. Maar ja, we wachten nog even af.... Ze wil ook nog gaan kijken bij Elektrotechniek. Of was het nou Technische Natuurkunde.... Nou ja, ergens waar ze robotjes bouwen. Lijkt haar ook leuk.

Geen opmerkingen: