dinsdag 4 maart 2008

Jij, negatief geladen ion!


credits hier


credits hier

Ik ben me toch statisch de laatste twee dagen! Alles knettert! Mijn haar staat soms overeind....de vonken vliegen eraf als ik de autodeur aanraak. Ik ben elektrisch geladen! Doet me gelijk denken aan een lerares op de Havo. "Jij, negatief geladen ion!", riep ze me toe, voor ze me de klas uitstuurde. Ik zal wel weer hebben zitten kleppen met Thea. T'was een van de weinige keren dat ik echt de klas uitgestuurd werd. Of was het nou Thea die eruit gestuurd werd? Ik ga nu twijfelen...In ieder geval staat me bij dat ze dat riep. Ik hoor het haar nog roepen: "Jij, negatief geladen ion! En dat met een surinaams accent.:-))
Ik was een toonbeeld van een voorbeeldige leerling! (Als ik niet spijbelde...)
Goh, wat hebben Thea en ik vaak gespijbeld. Dan hadden we een tussenuur, gingen lekker naar het Zuiderpark, en hadden dan geen zin meer om terug te gaan. OF we gingen wel terug naar school, liepen de klas in, besloten alsnog om toch maar geen zin te hebben en maakten dan rechtsomkeer. Dat was bij aardrijkskunde, bij Sneep.
Het enige verschil was dat Thea altijd WEL een brief thuiskreeg over haar spijbelarij en ik kreeg nooit wat. Zij moest dus altijd proberen die brief te onderscheppen. Ah, waar blijft de tijd, hè?

T'is helemaal veranderd met de wedstrijden op de ScrapbookFlair site. Je kunt je er nu vantevoren voor inschrijven. Er zit nu ook altijd een week verschil tussen de aankondiging en het actief worden van de wedstrijd. De challenge owners hebben dan de tijd om de voorwaarden nog eens goed te bekijken en eventueel aantepassen. De deelnemers hebben dan ook de tijd om alles goed te lezen (doen ze toch niet!) en eventueel nog vragen te stellen. Dit alles om de voorwaarden zo duidelijk mogelijk te maken zodat daar geen enkele twijfel over zou kunnen ontstaan. Anders heeft iedereen weer zijn eigen interpretaties die weer uitmonden in oeverloze discussies en geouwehoer.(wat het ook wel weer leuk maakt eigenlijk, maar dit terzijde) ;-)
De wedstrijden waar eventueel copyright op zit worden nu privé gehouden. Maar daar moet je weer voor uitgenodigd worden. Dat vind ik allemaal een beetje vaag nog.
Geen idee hoe dat loopt intussen.
In ieder geval werk je nu dus vooruit. Daar moet ik wel aan wennen. Zo heb ik al zo'n 12 scraps klaar die nog niet ge-upload kunnen worden. Wordt zo een beetje onoverzichtelijk...
Maar ohhhh, ik ben toch mijn bestanden aan het indexeren? Nou, de eerste 5000 zijn klaar. Dat zijn alleen al mijn losse achtergrondjes. De achtergronden die in aparte scrapkits zitten moet ik allemaal nog doen. Dat zal een mooi 'zomers in de tuin zit' klusje worden!
Maar het werkt wel! Neem nou de bovenste scrap. Ik hoefde alleen maar 'zee groen oudroze' intetypen en dan komen er tig achtergrondjes bovendrijven waar die kleuren in zitten. Alleen nog een kwestie van uitkiezen. Ut scheelt zooooooo veel tijd!

De tweede scrap is een Ierse scrap. Ook leuk geworden vind ik zelf. Mariska en ik gaan 6 Mei weer vier daagjes naar Dublin. Ze wil nog een zwarte jurk kopen. Laat ze dat nou net in Dublin willen doen! Ach pech! Ik heb me maar opgeofferd om met haar mee te gaan. ;-)

Geen opmerkingen: