vrijdag 6 juni 2008

Sneu en triest...


credits hier


credits hier

Een vervelende bacterie in de urinewegen en een hart dat het niet goed doet. Dat zijn de voornaamste redenen voor het feit dat mijn schoonmoeder nog steeds in het ziekenhuis ligt. ( jahaaaa, we hebben eindelijk eens iets gehoord van een zaalarts!) De bacterie is van dien aard dat hij niet op de meeste antibiotica reageert. Op dit moment lijkt hij nu wel goed te reageren op de medicijnen die ze nu krijgt, dus dat is een goed teken. Maar ze zijn nog op zoek naar de reden waarom mijn schoonmoeder niet goed uit kan plassen. Er blijft urine achter, wat natuurlijk een prima bron is voor broeierige bacterien. Een bacterie is meestal wel te bestrijden, het kan even duren, maar meestal lukt dat wel. Waar ik me veel meer zorgen om maak is om haar hart. Ze heeft twee vergrootte kamers en lekkende hartkleppen. Haar hart moet dus flink werken. En dat kun je wel zien aan haar. Ik vond gisteren al dat ze kortademig was. Na elke zin moest ze heel diep ademhalen. Vandaag was dat nog erger. Eerste instantie dacht ik nog dat dat van die longontsteking afkwam, maar dat is dus niet zo. En sinds vandaag zijn haar voeten ook nog erg opgezet. Ze houdt nu dus ook nog flink vocht vast. Ik hoorde net van schoonzus Karin dat tante Netty nog bij haar langs was geweest. ( ook oom Hans, man van tante Netty, is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met hartklachten!). Ma lag in bed te huilen dat ze pijn in haar buik had en nu blijkt dat ze ook weer een katheter heeft....het is allemaal zo sneu en triest. Maar we kunnen er helaas niets aan veranderen.

Geen opmerkingen: