vrijdag 1 april 2011

Brillenvertraging en fotocursus....


credits hier

Wegens een sterfgeval in de familie van onze dirigent ging gisteren onze Beatles-workshop niet door. De vrijgekomen tijd heb ik gebruikt om mijn grijze haren weer eens grondig wegtewerken door het intesmeren met een lichtgoudbruinkleurig chemisch troepje, te kleppen met een vriendin aan de telefoon, boodschappen te doen, wasje te draaien en brillen te passen (en foto's te nemen) bij een optiek hier in Zoetermeer. Ik stap af van de kleur groen/bruin. Niets is veranderlijker als een mens, nietwaar? ;-) Ik hield namelijk de bril die ik op zicht had bij mijn kledingkast en hij staat maar bij een paar kledingstukken. Nu wil ik dus een blauwige! Dat past bij veel meer! En ik heb hem al gevonden ook!
Maarrrrrr. Jan wil het liefst dat ik eerst nog naar de oogarts ga omdat hij vindt dat mijn ene oog wel snel en veel achteruit is gegaan. Hij wil uitsluiten dat er iets aan de hand is. Maar ja, dat duurt weer eeuwen voor ik daar aan de beurt ben. :-/ Als compromis zal ik nu kijken of ik morgen een oogtest bij een andere opticien kan krijgen. Om te kijken wat die zegt. *Zucht* Wordt dus vervolgd....

Gisteravond was het tijd voor mijn eerste cursusles Digitale Fotografie. We waren met zijn 12'en. Waarvan 8 met een uitgebreide spiegelreflexcamera met allerlei toeters en bellen, en 4 met een compactcamera. Na een uitgebreide voorstelronde kregen we uitleg over het begin van de fotografie en het principe van diafragma's en sluitertijden, scherptedieptes, ISO waarden en belichtingen. Twee aan twee moesten we daarna foto's van elkaar gaan nemen rekening houdend met achtergronden, compositie en instellingen. Poeh. Viel nog niet mee om al die informatie toe te passen.
Ik kwam helemaal bekaf thuis! Moe!
Volgende week gaan we portretfoto's van elkaar maken! Komt eindelijk mijn statief nog eens de kast uit! T'is trouwens een heel mooi digital art lab daar in het CKC! Met een beamer, achtergronden om foto's te maken en hele rijen computers om foto's mee te bewerken.

Geen opmerkingen: