woensdag 20 april 2011

kledingbergen, grasspriet-eters, alarmbellen en ov-kaart ONgemak....



Wat een verrukkelijke temperatuur was het vandaag! Maar ja, wat moet je dan aan? Dan sta je voor de kast te kijken. En nog eens te kijken. Je schuift alles eens naar rechts. Je schuift alles naar links. Er hangen alleen maar dingen met lange mouwen.
Toch maar de zomerkleding alvast van stal halen? Zo gedacht, zo gedaan. Pfff, dat is niet leuk meer. Daar ben ik op uitgekeken. Jee, dat maar eens even aanpassen...Aj, dat pas ik echt niet meer! En als deze broek niet meer past.... past die andere dan nog wel? Nee, dus! :-/ Wat is dat t-shirt kort geworden, zeg! Ik heb dus gelijk alles maar uitgemest. Opgeruimd staat netjes.
Ik merk nog niet echt dat ik afgevallen ben. Ik lijn ook niet streng want daar word ik chagrijnig van. En dat heb ik er niet voor over. Ik let op! Dat wel. Ik las dat je door de pil ook nog eens een kilootje of 6 aan kunt komen. Lekker dan! Dat is dus lijnen tegen de klippen op! :-)
Binnenkort maar eens op zoek naar lange(re) t-shirtjes. Dan kan ik de boel een beetje verhullen... ;-)

Vanmiddag was het bijna wekelijkse theekransje. Dit keer bij mij. We hebben heerlijk in de tuin gezeten. Gina, al spelend op een kleed, smulde keer op keer van de grassprietjes die tussen de tegels groeien. Dat blijkt ze echt smakelijk te vinden. :-) Ik hoorde dat ze sowieso alles lekker vindt. Het kind lust alles! En in grote hoeveelheden! Juffertje Hollandsch Welvaren!
Joséphientje daarentegen vond een 'viezigheidje' in haar beker met sap. Het 'viezigheidje' was niet met het blote oog te zien, maar het klonk zo grappig. :-)

Ik zit nog steeds te wachten op mijn nieuwe bril. Vandaag was het precies 2½ week geleden. Hij zou NU klaar moeten zijn! Grrr. Morgen dan?? Ik hoop het.

Ik kan weer gaan declareren bij de HTM! Gisteren.... Ik was met mijn moeder naar de stad geweest. (Uiteraard gaat het alarm bij V&D weer af waar ze een shirtje had gekocht... :-)) maar dit ter zijde). Heen naar de stad loop ik altijd (in het kader van de slanke lijn) en terug ga ik met de RR. Ik moest al vrij lang wachten op Centrum West. Ik stap in, check in met mijn ov-kaart en voila...tot mijn verrassing zit Mariska er ook in! Een aantal haltes verder werden we allemaal verzocht uit te stappen en met de volgende RR verder te reizen want de RR waar we in zaten had een mankement. Alle in/uitcheck apparaten stonden op rood, dus uitchecken ging niet! De RR reed wel verder, dus waarom ie nou die apparaten uitgezet heeft....
De volgende RR weer in- en uitgecheckt. Nu is het afwachten hoe het geregistreerd is/wordt. Op dit moment is er alleen 4 euro afgeschreven. Nog niks gezien van die tweede rit erna...Dat wordt dus weer claimen. Ik hoop maar dat al die passagiers dat doen! Anders is dat kassaaaa, ke-tjingggg voor de HTM! Dat zal toch wel niet! Ze krijgen nog geen cent extra van me! Grrrr. Goh, wat fijn toch, die ov-kaart! Zoooo makkelijk!

Geen opmerkingen: