dinsdag 5 april 2011

Koooouuuuuuddddddd!!!


credits:
3D sidewalk art...Julian Beever
papers....FarFarHill
elements...JBarrette/Alama

Oh hemel, wat heb ik het koud! Mijn handen en voeten zijn ijsklompjes en niets lijkt te helpen. Warme thee helpt maar eventjes, een extra vest aan blijkt ook tevergeefs. Mijn warme wintersloffen krijgen mijn lentevoeten ook niet behaaglijk. Al mijn uiteindjes doen vandaag gewoon niet mee met de bloedcirculatie. Misschien heb ik een verkoudheid onder de leden? Zou me niets verbazen. Ik ben al de hele winter/lente bacillenvrij! Geen hoestjes, geen loopneuzen, geen keelontstekingen. Goh! :-)
Buiten vond ik het ook al zo koud! T'was maar 10 graden hier! Met wind! De laatste paar dagen ben ik o.a. in de tuin bezig geweest. Alles schiet nu de grond uit. De Magnolia bloeit (en valt alweer een beetje uit), de pioenroos staat al 50 cm hoog, ik heb de 'gebroken hartjes' verplaatst en dat is gelukkig goed gegaan. Alleen maak ik me zorgen om de Hortensia's. Zo te zien heb ik die te grondig gesnoeid. Ach, nou ja. Misschien wordt het toch nog wel wat met ze. Ik heb ze vriendelijk toegesproken en dat helpt altijd wel.
Ik kwam tussen wat spullen nog zaadjes tegen van iets. Geen idee van wat! Dat velletje met zaadjes had Mariska ooit eens meegenomen van een open dag op de universiteit. Dat heb ik ook gelijk maar ingezaaid. Ben benieuwd. Altijd leuk als je niet vantevoren weet wat het gaat worden.
Ik wil ook nog op zoek naar die roos die ik vorig jaar in Ierland tegenkwam: Rosa Troika. Daar moet ik niet te lang mee wachten...Volgende week maar eens doen. Bestellen via het internet kan natuurlijk altijd. Maar ik vind het leuker om naar tuincentra of rozenkwekers te gaan!

Oh, en over de oogmeting van afgelopen zaterdag: Geen 'rare' dingen aan de hand! Alles is volkomen normaal. Jan's bezorgdheid is weggenomen. Brilletje is besteld! Duurt wel even voor ie klaar is, zo'n twee en een halve week. De bril die ik wilde was namelijk al verkocht. Ik kon hem gelukkig nog wel even passen. Hij moet dus herbesteld worden. De glazen moeten ook uit het buitenland komen. T'is dus een blauwe met bruine pootjes geworden. Plaatje bijvoegen?? Ok!

Geen opmerkingen: