vrijdag 22 april 2011

Van alles wat...


Jippie! Gisteren op het koor zijn we eindelijk begonnen met 'Penny Lane' en 'When I'm 64'. Dat vind ik toch wel de leukste nummertjes uit de hele rij. 'She's leaving home, voor mij een vrij onbekend nummer, klinkt wel heel mooi nu het gezongen wordt door een koor! Eigenlijk nog veel mooier dan het origineel! :-P
Behalve de drie hele hoge noten die wij als sopranen moeten blèren....die hadden best geschrapt mogen worden! :-/
Gisteren was ook de laatste avond van de fotocursus. Ik had me er zo op verheugd. Eindelijk zou ik de portretfoto's zien die van mij genomen zijn. Nou, niet dus! Wat een teleurstelling! Twee kerels van mijn groepje kwamen dus gewoon niet opdagen! De sukkels! Wat heb je daar nou aan? De enige die er wel was, Ramesh, heeft ze ook niet laten zien, maar heeft beloofd ze via de email te sturen. Hmmm, ik moet het eerst zien! Daar zat ik dan...iedereens portretfoto's te zien via de beamer, behalve die van mij! (Dus Lenie....ik herken dat gevoel ook, hoor) :-)

Maar goed, we hebben de avond besteed aan het bewerken van foto's met photoshop. Ik heb eigenlijk maar één nieuw dingetje geleerd, een foto in duotone maken. Voor de rest heb ik photoshop grondig bekeken wat de mogelijkheden zijn en wat er allemaal voor moois en nieuws op zit. Ik kwam nog wel een fijn tooltje tegen wat ik niet op PSP heb zitten: spot healing brush tool. Daar kun je heel gemakkelijk 'vlekjes' mee wegwerken. Een soort van 'Vanish Action' voor je grafische programma, zeg maar. ;-) Verder heb ik een paar filters genoteerd die ik niet op PSP heb zitten. Misschien dat ik ze via het internet ergens kan downloaden: Waterpaper, Crosshatch, Rough Pastels. (Ik noteer het hier ook maar even, voor ik het papiertje kwijtraak).

Ik kreeg wel allemaal complimentjes voor de foto's die ik al bewerkt had. Je ziet ze ook hier en daar tussen dit verhaaltje staan. Vooral die ene zwart-witte met een beetje kleur vind ik leuk geworden. Het heeft wel wat!
Maar goed, de cursus is afgelopen. Ik zit al een beetje te denken wat ik nu eens ga doen. Ik zit nog steeds met die glascursus in mijn hoofd. Alleen kan ik dit jaar WEER niet naar de open dag. Dan heb ik precies een optreden met het koor.
En om mezelf nou zomaar in te schrijven voor een cursus waarvan ik niet eens zeker weet WAT er gedaan gaat worden....ja, iets met glas, maar dat is zo vaag.... Ik zie het nog wel.
Verder is de schadeclaim naar de HTM de deur uit! Ze boorden me zomaar 3,67 door mijn nieuw bebrilde neus! Zijn ze helemaal gek geworden daar?
Ik heb dus vanmorgen ook mijn nieuwe bril opgehaald. Hij was eindelijk klaar. Kwa gewicht is ie wat lichter. Dat viel me gelijk op. Ik ben er weer blij mee! :-)

Geen opmerkingen: