maandag 2 mei 2011

Een middagje foto's inscannen!


Gisteren was het zover: Hans, mijn oom, kwam met zijn albums met foto's van vroeger op de proppen om ze te laten inscannen door mij! Mijn moeder, haar vriend en mijn zus waren er ook. Al snel kwamen de verhalen van vroeger op gang. Mijn oom wist weer meer dan mijn moeder, aangezien hij het langst thuis heeft gewoond. Hij wist dus veel meer te vertellen over de broers en zussen van mijn grootouders. Ik heb wel geluisterd maar heb het niet allemaal kunnen volgen, aangezien ik natuurlijk bezig was met de scanner. Mijn zus heeft aantekeningen gemaakt. Want als ze eenmaal gaan praten....
In ieder geval weer iets van 45 nieuwe foto's erbij! Jippie! En ik maar denken dat er helemaal niets meer bewaard was in de familie! Hier getoonde foto is mijn oma en haar broertje Piet. Schattig, toch?
En hoe verbaasd waren we om te horen dat mijn opa vroeger gebokst had! Ik heb nu ook een heleboel foto's van hem. Op een daarvan staat hij met een pet op. En zo herinner ik me hem ook als bijna 3-jarig kind. De trap aflopend vanaf de duiventil die hij toen had. Dat is dan ook mijn enige herinnering aan hem. En het kastje natuurlijk, dat nu bij mij in de kamer staat, door hem gemaakt uit een oude tafel. Dat soort dingen koester ik. :-) De foto rechts is waarschijnlijk ene tante Aal, een zus van mijn opa. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Wie herkent ze?

Hans vertelde dat hij waarschijnlijk ook nog een trouwboekje en geboorte- en rouwkaarten had liggen. Dat wordt de volgende inscan-sessie! Staan er in een trouwboekje ook de namen van de ouders? Wie weet dat? Ik kan mijn eigen trouwboekje niet vinden....

De ingescande foto's heb ik gisteravond al geupload naar de 'My Heritage' site. Daar heb ik ook weer heel wat gegevens ingevoerd die ik toevallig tegenkwam op het internet. Deze keer gegevens over een aangetrouwde tante van Jan. Die gegevens gaan ook terug tot in 1600. Een hele familie van metselaars! Leuk!
Ik heb inmiddels al iets van 681 personen in de stamboom staan. Verslavendddddd. :-)

Wat is er verder nog voor nieuws...Tja, Osama Bin Laden is dood. Hmmm. DUS zullen er wel weer vergeldingsacties komen! Lekker bijdehand! Konden ze nou niet even wachten tot wij weer terug zijn uit New York met het neerknallen van die bebaarde arabier?? Dalijk gaat ons hele tripje niet door! Klaag, klaag! :-) Of we zijn daar en we kunnen niet meer terug! Nog erger! We wachten maar weer af....:-/

Geen opmerkingen: