maandag 9 mei 2011

Muis, moederdag, intratuin, overgrootvader.....


credits hier

Ik erger me rot aan mijn muis. Ik heb de leuke met lampjes, waar ik last van mijn duim van kreeg, omgeruild met de muis die Jan gebruikte. Ik heb nu stukken minder last van mijn duim, dus dat is een goed teken! Alleen deze muis heeft een te kort staartje en hij werkt niet zuiver. Ik moet hem tig keer bewegen om hem naar de plek te krijgen waar ik hem wil. Erger, erger! Grrr. Morgen toch maar even een nieuwe halen!

En hoe is jullie moederdag verlopen? Ik kreeg m'n ontbijtje al vroeg op bed van Mariska en Jan. Ik heb niet gehoord of ze beneden nog onenigheid hebben gehad over welk zoutvaatje er aan te pas moest komen (zie twee jaar terug...). Ik lag intussen lekker nog in bed tv te kijken. Als kadootje kreeg ik van Mariska een leuke blauwe ketting en van Jan een grote 'vlijtige Lies'. Mariska werd om half 10 opgehaald om samen met Alex's familie naar Duinrell te gaan. Ze heeft een erg leuke dag achter de rug, hoorde ik 's avonds laat toen ze weer thuis kwam.
's Middags zijn we naar mijn moeder geweest om daar ook een kadootje te brengen. Ik had gehoord dat ze wel een kaasmolentje kon gebruiken. Dus eentje gekocht. Word ik vanmorgen opgebeld: ze bleek er allang eentje te hebben! Was ze helemaal vergeten. Hij lag dan ook in het hoogste keukenkastje helemaal achterin. Een plek waar ze dus nooit komt, behalve toevallig vanmorgen! :-) Ach ja. Dat heeft zo moeten zijn! :-)

Vanmiddag ben ik met Syl naar de Intratuin geweest. We hebben langer in het restaurant zitten beppen, dan dat we gewinkeld hebben! Geeft niks. We zijn weer helemaal op de hoogte. Ik heb nog wel een zak rozengrond gekocht en nieuwe opbind-ringen. En precies op tijd, want toen ik thuis kwam was er een emailtje van de kweker dat mijn roos onderweg was! Binnen 48 uur wordt ie bezorgd! Spannend!
Ik heb gemerkt dat als ik rozen rechtstreeks in de grond zet, dat ze het dan niet doen. Zal wel door het soort grond komen. Later heb ik een roos in een eigen grote bak ingegraven en die doet het elk jaar uitstekend. Met de Troika doe ik dus maar hetzelfde. Een bodemloze oude emmer ingraven, volgooien met rozengrond en de roos planten. Moet lukken! Ik ben zo benieuwd!

Ik ben nog steeds bezig met het invoeren van gegevens op mijn stamboomsite. Via mijn zus, die weer contact heeft met iemand op het internet, die in feite dus aan ons verwant is, kreeg ik nog wat foto's toegestuurd. Waaronder eentje waar mijn overgrootvader (van oma van vaderskant) op stond! Zo grappig om toch weer een gelijkenis te zien met mijn oma! Oh, wat is dit toch allemaal leuk! :-)

Geen opmerkingen: