donderdag 18 augustus 2011

Over glas, snijwonden en koorrepetities.....


credits hier

Die cursus 'Glas' gaat um echt niet worden! Niet omdat het geen leuke cursus zou zijn...Oh, echt wel! Maar ik blijk er totaal geen aanleg voor te hebben! :-) We kregen allen (stuk of tien mensen) een glasplaat, snijder, meetlatten, tangen en al. Daar moesten we mee om leren gaan. Beetje leren snijden. Lange reepjes, korte reepjes, uit de losse pols, langs een lineaal. Oh, oh, wat heb ik zitten kloten met die glassnijder en tangen. Ik kan het gewoon niet! :-) Mijn reepjes liepen niet recht. Mijn reepjes braken niet af. En als ze wel afbraken, dan braken ze scheetje beef af. Ik had al snel twee sneetjes in mijn vinger. Bloeden als een rund! Toen wist ik al gauw...dit was niks voor mij! Wel heel jammer, want als je ziet wat je uiteindelijk allemaal kunt maken na zo'n eerste jaar: mooie schalen, vazen, in de prachtigste motieven en kleuren! En alles is daar voorradig: een prima atelier, alle materialen (cursus is exclusief materiaalkosten), gebruik van ovens. En ik hou zo van glas! Maar in mijn geval blijkt het beter te zijn om gewoon maar eens in de zoveel tijd een mooie vaas te kopen....

Vanmorgen zijn we weer begonnen met de koorrepetities. Er waren maar weinig leden, vond ik. Misschien zijn ze nog op vakantie? Ons eerste optreden is alweer op 3 september aanstaande, dus daar hebben we voor geoefend. En dat was wel weer even flink aanpoten. Je kunt echt wel merken dat je lang niet gezongen hebt. Maar het is wel prettig om weer uit volle borst te kunnen zingen! Daar kan het, hier ben ik bang dat de buren hun oren zullen dichthouden! :-/

1 opmerking:

Suzanne zei

For my O and A level art at school, I made glass window panels, so if you need help with cutting glass - I'm ya gal!!! I used to be really good at it actually.......you doing the class reminded me!! Think all my work is at my mums though - haven't seen it in years. Sue x