donderdag 31 mei 2012

Teek control....

'Mam, ik heb hier iets zitten...Weet jij wat dat is?' Mariska liet me haar onderrug zien. Ik zag een zwart dingetje met een rood randje erom heen. Geen idee! Een puistje? Een uit de kluiten gegroeide mee-eter? Volgens Alex was het een teek. Hij had er wel eens eentje gehad, dus hij wist hoe ze eruit zagen. Ieewwww, een teek?? Ja, als ik goed zou kijken zou ik z'n pootjes zien! Er werd een loep bijgehaald....en ja, hoor: wiebelende pootjes!
Oh hemel! Ziekte van Lyme-alert! Wat nu? Morgen naar de dokter! Je kunt hem niet zomaar als een gek eruit trekken. Als hij schrikt dan kan hij zijn maaginhoud legen waardoor het besmettingsgevaar nog eens toeneemt! Mariska had al het idee dat ze dood zou gaan! :-)
Jan had de oplossing. Hij had ooit op een personeelsuitje een tekenverwijderapparaatje gehad. Dat moest ergens liggen.... Zoeken, zoeken, zoeken. Intussen even gekeken wat de symptomen waren van de ziekte van Lyme. Nou, dat wil je niet weten! Mariska nog steeds: 'ik ga dood, hoor'. Alex nog steeds: 'neeheeee, je gaat helemaal niet dood'! Daar kwam Jan eindelijk naar beneden...MET de teken-destroyer! Er was weer hoop in bange dagen! Maris op haar buik op de bank en wij er allemaal omheen. EERST even foto's nemen natuurlijk! ;-) (ik ben echt een ramptoerist!) Alex heeft de heldenrol op zich genomen en heeft de teek uiterst nauwkeurig bij zijn kop uit zijn vriendin getrokken. Daarna nog even het wondje gedept met Clearasil. (geen alcohol aanwezig in de medicijndoos die we ook al niet hebben). Ach, Clearasil werkt toch ook ontsmettend? Voorlopig maar even in de gaten houden of er niet alsnog kringen ontstaan!



In ieder geval heeft Alex Mariska's leven gered! Super romantisch toch? Vind ik wel! :-)

1 opmerking:

Aart zei

valt wel mee hoor; in Jasper meerdere keren een teek gehad. De katten/hond nog meer en we leven allemaal nog LOL