vrijdag 26 oktober 2012

Het luistert niet zo nauw....



'k Was vanmorgen bij mijn moeder voor ons wekelijkse drafje naar de markt. En aangezien het vandaag een stuk frisser was dan gister besloot ze om toch maar een sjaal om te doen. Maar ja, die sjaal was toch wel erg dik in haar nek! En toen zag ik mijn moeder op haar, oh zo eigen, typische manier in aktie komen. De sjaal moest in tweeën en wel NU gelijk! 'Als je nou eerst een knipje doet en daarna hem doormidden scheurt, dan blijft ie recht...' probeerde ik nog. Maar nee. De schaar werd gepakt en KNIP KNIP, HAK HAK, HAP, HAP, alles op het oog! En dat bleek GEEN timmersmansoog! De ene helft was groter dan de andere helft. En overal happen eruit! Ach, dat luistert niet zo nauw! Dat deed het vroeger ook al niet. Als er vroeger als kind een knoop van mijn jas was gegaan werd ie er aangenaaid met groen garen. De volgende knoop die eraf ging werd dan weer aangenaaid met bruin garen. En de volgende met rood. Zo had ik altijd wel een multikleurige knopenrij. Om over de knopen maar te zwijgen! Ook die verschilden nog wel eens per rij. Ook als er een zoom in een rok gelegd moest worden ging dat meestal in een totaal andere kleur dan de rok zelf. Ik heb dat nooit zo goed begrepen. Maar dat is echt typisch mijn moeder. Ik moest wel lachen toen ik haar zo bezig zag! :-)
Inmiddels heb ik de andere 'helft' van de sjaal gekregen. En die heb ik net keurig zitten zomen (met de hand!) met een keurig bijpassend kleurtje garen! Het KAN dus wel, mam! ;-)

Jan en ik zijn ook nog even langs de garage geweest om de autoschade te laten taxeren. Oeps, waarschijnlijk toch nog wel iets van 750 euro excl btw! Dus nu moet er binnenkort een expert bijkomen om te zien of ie dat nog wel waard is of dat ie totall loss wordt verklaard. Misschien tijd voor een andere???? Ik heb Jan nog geprobeerd mee te tronen naar de showroom, maar lauw sjoege weer! :-/

Mariska was gisteren jarig, ze werd 22 jaar. We vieren het zondagmiddag. Ben al druk bezig met de voorbereidingen. Ik maak er een 'dip' feestje van. Op Pinterest heb ik allerlei nieuwe receptjes gevonden van warme ovendippers. Ziet er lekker uit! Eentje is bv Kahlua-Pecan-Brown Sugar Baked Brie.
Ziet er toch verrukkelijk uit? Ik doe het alleen met camembert. Dat is vast ook lekker!
De Kahlua (een soort koffielikeur) heb ik gisteren al gemaakt. Eigenlijk moet dat een paar maanden rijpen voor hij op het toppunt van smaak is. Maar ik heb toch veel teveel gemaakt, dus ik bewaar gelijk nog wat voor de kerst. Lekker ook bij ijs!
Dan ga ik nu maar eens aan het avondeten beginnen. Mariska heeft van Alex een nachtje in een hotel in Maarssen kado gekregen dus daar zijn ze nu naartoe. Dus Jan en ik eten weer lekker een witlof/gehakt ovenschotel! Jippie!

Geen opmerkingen: