zaterdag 13 oktober 2012

Wat een ochtend....Bwlaahhhh



Zoals bovenstaande kat eruit ziet, zo voel ik me ook! Ik heb geen goeie bui meer!
Vanmorgen kwam ik op het lumineuze idee om eens naar de kapper te gaan. Ik had intussen alweer zelf aan mijn pony zitten knippen en vond het allemaal weer veel te zwaar over mijn hoofd naar beneden hangen. Ok, het plan was er, nu nog een kapper uitzoeken. Ik wilde niet naar Brainwash, de laatste twee keren was ik eigenlijk niet echt tevreden. Plus het feit dat ze zomaar 2,50 omhoog zijn gegaan....Hmmm. De Kinki dan? Duur, dat wel. Maar je haar zit stukken langer goed. Maar daar zit je weer zo lang. Soms wel een uur. Op zich niet erg, maar ik zit in een ongeduldige periode. Het moet snel! Dus nee, de Kinki werd het niet. Yours & Mine dan? Die hebben een aanbieding die niet echt een aanbieding is. Voor 17,50 word je haar geknipt, TENZIJ je middellang haar hebt...dan rekenen ze een toeslag! Dan ben je dus net zoveel kwijt als anders. Ok, dan wordt het Jolly Good in het Stadshart. Mijn moeder komt daar al jàààren. Dus ik ook ernaartoe.
Nou, ik ben gewassen, ik ben geknipt, ik ben geföhnd. En hoe zat het? Het zat mooi bol door het föhnen, dat wel. Maar na al die regen zit het weer hetzelfde als anders! Alleen ongeveer twee centimeters korter. En niet eens overal als ik zo voel!
Dus mijn bui was al niet zo goed meer toen ik even later de Didi boetiek binnenstapte.
Ik stond net met een best wel leuk t-shirt in mijn hand toen er een verkoopster naar me toe kwam. Ik dacht nog even dat ze me wilde helpen met het een of ander. Maar met een mierzoete overdreven kwasi vriendelijke stem, die al direct mijn nekharen overeind lieten staan, vroeg ze me of ik op de hoogte was dat ze een parapluienstandaard in de winkel hadden. Nee, dat wist ik niet. Of ze mijn plu er even mocht neerleggen. Oh, sta ik op je vloer te druppelen? Dat was het ergste niet, maar er zou zelfs wel eens een druppeltje op de kleding kunnen komen door mijn gekluns. Nee, muts, je blijft van mijn plu af met je roodgelakte nageltjes! Ik ga hier weg!
In een mineur stemming kwam ik bij de V&D aan. Lekker met mijn pluutje druppelend, net zoals alle andere druppelende bezoekerspluutjes. Niemand die er wat van zei! Ik heb wat rondgescharreld tussen alle kledingrekken, maar zag niets van mijn gading. Tot ik bij de tassen kwam. Ik zag een leuke tas hangen, met een pied de poule motief, afgezet met zwart. Ik wilde hem even pakken om hem van dichtbij te bekijken, en trok prompt de hele stellage naar beneden. Al die tassen over de grond! Nou, toen was de maat vol! Ik had er schoon genoeg van en ben maar naar huis gegaan. Zaterdagochtenden, kappers, regen, nepvriendelijke verkoopsters, tassenstellages en ik.....dat gaat vandaag niet samen!
Ik ga Kiwi de kat maar een flinke knuffel geven....

Geen opmerkingen: