donderdag 24 december 2009

Prettige Kerstdagen allemaal!


credits hier

En? Zijn jullie ook allemaal druk bezig met de voorbereidingen voor kerst? Ik wel!
Op dit moment staan de stoofpeertjes te pruttelen en is de Madeirasaus aan het inkoken. Morgen nog opwarmen en de room toevoegen en dat is dan ook weer klaar.
Gisteren heb ik al de rode kool met granaatappelen gemaakt op de manier van Nigella Lawson. Ik heb voor Sinterklaas een kookboek gehad met haar recepten, dus dat kwam goed uit. Ik heb ook al de kerstvariant van haar Rocky Road Cake gemaakt. Dat is ook zo lekker. T'is een soort arretjescake. De kerstvariant is gemaakt met amandelkoekjes en bigarreaux en natuurlijk chocolade. VEEL chocolade! Mjammie.
Rood is het thema van de kerstgroente op het menu: rode kool, stoofpeertjes, kerstsalade (ook rood) en geroosterde paprika's met granaatappel. Dat zal prima smaken met de hertenbiefstukjes met Madeirasaus en de aardappelgratiné. Tenminste, dat hoop ik! Me dunkt van wel eigenlijk!
Vandaag ga ik ook de Creoolse Christmascake decoreren. Ben benieuwd. En heus, Suzanne, ik vertrouw je wel, hoor! Maar je moet weten dat we in Nederland totaal geen recepten hebben van taarten die we ZO lang van tevoren kunnen maken! :-)
Is het jullie ook opgevallen dat het gros van de binnengekomen kerstkaarten rood of oranje getint zijn? Zal wel toeval zijn, maar het viel me op....
Nou, ik ga weer even verder met de voorbereidingen...
Rest mij jullie allemaal prettige dagen toe te wensen. Maak er wat van!

Geen opmerkingen: