donderdag 17 december 2009

Sneeuw...Hans Liberg...Kerstbal


credits hier

Wat een sneeuw! Ik ben vannacht express mijn bed uitgegaan om voor het raam te kijken. Het heeft zo iets magisch, die dwarrelende sneeuw! Zo rustgevend. Ik sliep daarna weer als een roos.

Gisteravond zijn Jan en ik naar een voorstelling van Hans Liberg geweest. Muzikale man! Ongelofelijk hoe hij tijdens de Marseillaise ook nog een nummer van de Beatles speelde! En ik heb ook nooit geweten dat het chinees klinkt als je alleen de zwarte toetsen van de piano gebruikt. Hij praatte de show met de nodige humor aan elkaar waarbij hij het publiek ook vaak op het verkeerde been zette. Echt grappig!

Mariska is op dit moment druk bezig met poelepetaten. Haar haar moet in de krul, haar ogen moeten voorzien worden van een uitgekiende make-up, de nagels moeten gelakt. Madam gaat vanavond naar het kerstbal. In vol ornaat! Ik geloof dat het vanavond haar groene jurk gaat worden, maar dat kan nog veranderen. Ik zie wel hoe ze naar beneden komt. Het lijkt me tergend koud om nu een galajurk te moeten dragen. En ze moet ook nog met haar hoge hakken door de sneeuw. Als dat maar geen slippertje wordt!
Ze is ook nog druk bezig met het kersttheater waar ze zich een paar maanden geleden voor op heeft gegeven. Ze heeft al een aantal optredens achter de rug en morgen is een van de laatste keren. Dan zijn de onderbouwertjes aan de beurt om vermaakt te worden. Ze heeft zo'n 4 optredens per dag! Maar ze vind het heel leuk.

Oeps! Ik hoor net op tv dat het openbaar vervoer nagenoeg plat ligt! En Jan is, als het goed is, nu onderweg uit Heerhugowaard....Ik ben benieuwd hoe laat hij thuis is. :-/ Bereiken kan ik hem natuurlijk niet. Hij neemt nooit een mobieltje mee. Vindt ie niet nodig. Dus als ie echt ergens gestrand is zal ik het nooit weten...
He, jammer, net op zijn laatste werkdag van dit jaar. Vanaf morgen tot in Januari is hij vrij! Hij had nog zoveel vakantiedagen openstaan. Dan kan hij mooi op gaan ruimen. Lijkt me een goed plan!

Geen opmerkingen: