dinsdag 27 december 2011

Kerst is alweer voorbij.....



Kerst 2011... ook weer voorbij! En deze kerst gaat bij ons de geschiedenis in als de kerst waarbij Kiwi zowat afgefikt is! :-) Nou overdrijf ik een klein beetje, maar het scheelde niet veel. Ik had een 5-armige kandelaar op tafel staan en zij vind het altijd leuk om op tafel te zitten met uitzicht op de hele kamer. En als ze gewoon had blijven zitten had er niks aan de hand geweest, maar als je haar dan aandacht geeft loopt ze vrolijk rond met haar staartje in de lucht als een botsauto-antenne. En ze zwiepte hem twee keer door een vlam heen. Haren verschroeid!! Stinken, STINKEN!! Toch de kandelaar maar uit gedaan! :-) Sukkeltje! Maar ze heeft er verder geen last van gehad, gelukkig.
Maar het waren gezellige dagen. De eerste dag was heel relaxed voor mij. Ik hoefde 's ochtends alleen de rottig-uit-de-tulbandvorm-gekomen-kerstcake kwistig te versieren. Zag er prachtig uit! :-P En smaakte ook goed! 's Avonds zijn we met z'n zessen uit eten gegaan bij de chinees. Was ook weer lekker!
Tweede kerstdag was Mariska bij Alex thuis en Jan had nog een optreden met het koor. Ik ben al vroeg de keuken ingegaan om het een en ander te maken voor het buffet van die avond bij mijn moeder thuis. Daar kwam mijn oom, mijn zus en zwager ook. Leuk!
Ik had een recept uit de Metro bewaard. Een recept voor een indonesische hartige taart. Met kip, ui, champignons, kokos, nasikruiden, djintan, ketoember, selderij, pepertje, sambal, knoflook, ketjap, ei.... Ik vind hem erg lekker en voor herhaling vatbaar! Ik had ook nog peer/gorgonzola- en tomaat/geitenkaas taartjes gemaakt. Ik heb ook nog een recept van Nigella Lawson uitgeprobeerd. Gemarineerde cocktailworstjes. Wel weer een beetje aangepast naar eigen smaak. Nou ja, eigen smaak... ik had gewoon geen cranberrysaus in huis, dus ik heb er maar mango-chutney doorheen gejast. Lekker!! Wow! Ook ideaal voor verjaardagen! Snel en makkelijk!!

Vandaag had ik echt een behoefte aan een lanterfanterdag. En die heb ik me ook toegeeigend. Beetje rondgehangen, beetje gelezen, beetje gecomputerd... Ik had eigenlijk naar Den Haag gewild voor de uitverkoop, maar ik had echt geen puf. Morgen weer een dag! ;-)

Geen opmerkingen: