woensdag 1 september 2010

Even tussendoor...


Is het geen plaatje? Onze bosnimf Joséphine. Ik kreeg o.a. deze foto doorgestuurd van Roxanne. Hij schreeuwt erom om gescrapt te worden. Ik ben er zeker al 4 keer aan begonnen maar het wil nog niet echt lukken. Heel frustrerend is dat, dat kan ik je wel vertellen! Ik vertrouw er maar op dat ik ineens een wereldidee zal krijgen.
Ik ben de laatste tijd zo ideeloos (is dat een woord?). Kan ook komen doordat mijn gedachten zo opgeslokt worden door van alles en nog wat. Er is nu gewoon even geen plaats voor creativiteit.

Mariska heeft inmiddels al twee dagen 'zwoegen' in Delft achter de rug. Ze heeft nu een aantal colleges gehad. Eentje over het basisprincipe van vliegen. Dat werd uitgelegd m.b.v. heliumballonnen. Leuk dat ze het ook aanschouwelijk maken! Ook heeft ze iets van calculus gehad. Daarbij was ze heel blij dat ze op haar vorige school wiskunde D had gevolgd. Daar heeft ze nu profijt van en dat is wel prettig om te weten. Gisteren heeft ze les gehad van Wubbo Ockels. Jammer dat ie gewoon in pak was en niet zijn astronautenpak had aangetrokken! ;-)
Vanmiddag hoeft ze pas om 13.45 in Delft te zijn. Goh, wat een zwaar, zwaar leven heeft een student! :-)

Gisteravond heb ik de ethernetswitch aangesloten. Jan wilde er op elke verdieping eentje dus hij heeft uitgezocht welke hij daarvoor wilde hebben. Gisteren kwam hij ermee thuis, dus 's avonds zat ik gelijk op mijn knietjes de kabel te trekken. T'is zo vervelend dat onze tv precies aan de andere kant van de kamer staat. Hele bossen kabels lopen er nu langs de plinten! Eigenlijk zouden we over moeten stappen naar draadloos, maar daar wil hij niks van weten. Nu heb ik ook gehoord dat dat nog wel eens stoort of wegvalt, dus ik ben er zelf ook niet zo happig op. Nou ja, hij moet maar eens alle kabels weer eens netjes leggen en aan elkaar binden. Daar heb ik het geduld weer niet voor!
Maar om een lang verhaal korter te maken: het werkt! De computer aan de ene kant van de kamer staat nu in verbinding met de tv aan de andere kant van de kamer. Lang leve de techniek en de kabelarij!

Geen opmerkingen: